15.06.2015

O przyszłej królowej Illei

Witajcie kochani, zapraszam Was na recenzje :)

1 część 2 część3 częśćdodatek  <<<<recenzje poprzednich części

Autor : Kiera Cass
Tytuł: Następczyni  
Liczba stron : 360

Cykl:
Selekcja
Ocena: 9/10
Tłumaczy: Małgorzata Kaczarowska 

"Są pewne rzeczy, których nie dowiesz się o sobie, dopóki nie wpuścisz kogoś w najgłębsze zakamarki serca."

Dwadzieścia lat temu America podbiła serce Maxona, została królową i co najważniejsze znalazła tą jedną i prawdziwą miłość. Teraz ich najstarsza córka, przyszła królowa pragnie odnaleźć szczęście i sprawić aby poddani ją pokochali. 

Eadlyn jest przyszłą królową, od urodzenia było jej to pisane i to tylko dlatego, że urodziła się o 7 minut wcześniej niż jej brat bliźniak. Ma ona mocny charakter, jest silna i niezależna, uważa, że jest w stanie sama rządzić państwem, nie potrzebuje do tego żadnego mężczyzny. Dziewczyna wie, że jej przyszła rola to nie tylko cudowne przyjęcia, piękne stroje czy pyszne jedzenie, ale również wiele wyrzeczeń oraz poświęceń dla kraju i poddanych.


Sytuacja w Illei wciąż nie jest najlepsza, mimo, że rodzice księżniczki zrobili już wiele, żeby była lepsza to wciąż nie jest idealnie. Co prawda nie ma już klas, ale ludzie i tak nie są w pełni zadowoleni, ciągle widać oznaki buntu. Król Maxon chce odwrócić uwagę poddanych od problemu i jakoś załagodzić sytuacje w państwie, dlatego prosi swoją córkę o pomoc. Chce aby ta zgodziła się na Eliminacje. Eadlyn nie jest zadowolona z tego pomysłu, ale mimo to się zgadza. Eliminacje się odbędą lecz na jej warunkach. 
Jakie warunki postawiła księżniczka? Czy znajdzie ona prawdziwą miłość? Wszystkiego dowiecie się czytając książkę :)

Kolejna wciągająca część cyklu "Selekcja". Książka jest świetna, na początku główna bohaterka mnie troszkę denerwowała, ale wie, że to dlatego, że jestem wielką fanką Americi i chciałam, żeby jej córka była taka jak ona, jednak cieszę się, że Eadlyn nie jest całkowitą kopią swojej matki mimo, że ma kilka jej cech. Młoda księżniczka jest uparta, stanowcza i bardzo dojrzała jak na swój wiek i to mi się bardzo podoba. 


Chłopcy, którzy przybyli do zamku aby walczyć o rękę przyszłej królowej są bardzo różni, dzięki temu do cyklu dołączyło kilka bardzo fajnych postaci. Książka jest wzruszająca, zabawna i bardzo wciągająca. 


Przyznaje, że "Następczyni" jest troszkę gorsza od poprzednich części, ale tylko odrobinkę. Każda fanka cyklu "Selekcja" powinna przeczytać dalszą część historii władców Illei, bo jestem pewna, że będzie oczarowana tą część. Osoby, które jeszcze nie miały okazji czytać żadnej części powinny to zmienić bo cała seria jest genialna, czyta się ją jednym tchem. Bohaterowie? Co tu dużo pisać najlepsi, od razu ich pokochałam i się do nich przyzwyczaiłam. Ja teraz czekam na następną część a Wam polecą "Następczynie", naprawdę warto po nią sięgnąć!


Książka bierze udział w wyzwaniu:
Oraz zalicza się jako "Została wydana w 2015r"
Piosenka na dziś:

Inna

21 komentarzy:

  1. Nie mam ochoty na tę serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nawet I tomu nie ruszyłam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To radze szybko się za niego wziąć bo jest genialny :))

      Usuń
  3. Na tę serię w ogóle nie mam ochoty i to się na pewno nie zmieni, choć tak wiele osób ją zachwala :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, choć słyszałam o niej kilkakrotnie. Niemniej jednak jakoś nie mam na nią zbytniej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede mną jeszcze "Jedyna" i dodatek, oraz oczywiście "Następczyni". Książkom Cass trochę zawsze brakuje, ale pisze ona tak, że czytelnik chce wiedzieć, co będzie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety jeszcze nie znam serii, ale chciałabym to niebawem nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety zupełnie dla mnie ;)

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam ochotę zajrzeć do serii, nie moje klimaty ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam trzy poprzednie tomy i niezbyt mi się podobały, więc do tej części mnie nie ciągnie. Ale cieszę się, że Ci się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie zaczęłam czytać serii, ale po recenzji tej części, zrobię to.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam serię w planach i na pewno na tych wakacjach ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dłuższego czasu mam w planach przeczytanie tej serii i myślę, że w wakacje w końcu uda mi się to zrobić.
    Bardzo dobra recenzja! :)

    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Trylogię "Rywalki" przeczytałam, ale denerwuje mnie dopisywanie dalszych części po wcześniejszym sukcesie, dlatego do kontynuacji podchodzę sceptycznie :)
    Pozdrawiam!

    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzy tomy Selekcji podobały mi się, choć było trochę niedociągnięć i nielogiczności. Na "Następczynię" jednak ochoty nie mam - chyba lepiej mi się myśli, że Maxonowi i Ami wszystko w państwie udało się wyprostować - do tak baśniowej serii takie zakończenie najbardziej mi pasuje, kolejne pokolenia nie są mi potrzebne i bez żalu rozstałam się z serią :)
    Pozdrawiam,
    Szara kawiarenka

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)