21.07.2015

Ostatnia część z serii "Niezgodna"

Witajcie kochani, zapraszam Was na posta z recenzją książki "Cztery" czyli ostatnią częścią z serii "Niezgodna". Mam nadzieje, że się spodoba! :)

Recenzja pierwszej części, drugiej części, trzeciej części 

Autor : Veronica Roth 
Tytuł: Cztery
Liczba stron : 
304
Cykl: Niezgodna

Tłumaczy: Marta Czub
Ocena: 10/10
Ocena serii: 9/10

"Nie jestem pewny, czy z odwagą jest tak jak z mądrością, że nabiera się jej z wiekiem, ale może tu, w Nieustraszoności, odwaga to najwyższa forma mądrości, świadomość, że przez życie można i powinno się przejść bez strachu."

Tobias inaczej zwany Cztery, był zwykłym chłopcem, którego rodzice pochodzili z Altruizmy. Wszystkim się wydawało, że pochodzi z dobrego domu, gdzie życie wiedzie się spokojnie, bez żadnych przeszkód, jednak czy dziecko ze spokojnego domu porzuciła by frakcję bezintersownych i przeszło do Nieustraszonych? Co działo się za zamkniętymi drzwiami Eatonów? Jak zaczęła się historia legendarnego Cztery? Wszytskiego dowiecie się w ostatniej części cyklu "Niezgodna".

"Cztery" to obowiązkowa książka dla wszystkich fanów serii, powieść jest świetna. Dzięki niej możemy dowiedzieć się więcej o Nieustraszonych i o tym jak zmieniał się systaem frakcyjny, jak miasto się rozwijało.
Podczas czytania bardzo dużo dowiadujemy się o przeszłości Tobiasa, o jego charakterze i uczuciach do Tris. Możemy zobaczyć jak wyglądają przygotowania do testu przynalezności ze strony trenera i jak kiedyś te testy wygladały. Dowiadujemy się również dużo ciekawych rzeczy o postaciach drugoplanowych.

"Cztery" to moim zdaniem najlepsza ze wszystkich części, moze nie ma tutaj tak wiele akcji jak we wcześniejszych książkach, ale jest tutaj wiele przydatnych informacji i dużo, dużo Tobiasa. Całość jest świetna,czyta się szybko i z wielkim zaciekawieniem.

Życie Tobiasa z ojcem nie było proste, życie w nowej frakcji również nie, mimo to poradził sobie i stał się jednym z najlepszych, jak to się stało, że doszedł tak daleko? Jak relacja z Tris wyglądała z jego strony, co on czuł, jak to widział? Wszytskiego dowiecie się czytając książkę "Cztery", która jest świetna i po którą warto sięgnąć!

Książka bierze udział w wyzwaniu:

Piosenka na dziś:
Do posta ~Inna

22 komentarze:

  1. Cztery ♥ Cztery ♥ tyle mam do powiedzenia w kwestii tego, jak bardzo chcę przeczytać tą książkę, nawet bardziej niż dwie pozostałe części trylogii :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam tej trylogii, ale kiedyś na pewno to nadrobię. :)

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja mam inne odczucia po tej książce. Pisana na siłę, powielane fragmenty z Niezgodnej, byle tylko coś wcisnąć.
    Można mnie bić za tę okrutną prawdę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie mamy inne zdanie co do tej pozycji :) Mi te powielane fragmenty sie podobały, bo można było przeczytać o tej samej sytuacji oczami innej osoby. Poznać inny punkty widzenie na daną sytuacje. Oczywiście każdy ma prowo do swojej opinii i swojego zdania.
      Ja nikomu mojego narzucać nie będę, tylko dziele sie swoją opinią :)
      Pozdrawiam~Inna

      Usuń
  4. Nie znam tej serii i raczej nieprędko po nią sięgnę, gdyż mam teraz inne plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście uwielbiam postać Tobiasa, ale niestety moja przygoda z Niezgodą zakończyła się na drugiej części, po Wierną sięgnęłam jakiś czas temu, ale odłożyłam ją z powrotem bo bardzo mnie nudziła, jednak myślę, że wezmę się za nią jeszcze raz bliżej premiery filmowej, mimo że znam zakończenie, niestety :(

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja recenzja brzmi bardzo zachęcająco, jeśli będę miała okazję to zapoznam się z tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że jestem już za stara na tę serię - może parę lat wcześniej zabrałabym się za nią. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj wypożyczyłam tę książkę z biblioteki, więc po przeczytaniu "Zbuntowanej" i "Wiernej", które mam na półce, od razu zabieram się za "Cztery" :)

    k-siazkowyswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Serii nie czytałam, ale niewątpliwie cieszy to, że jest to już 4 część a oceniłaś ją tak wysoko. Zazwyczaj ostatnie tomu bardzo rozczarowują :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja jeszcze nawet pierwszej części nie czytałam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że tak pozytywnie ją oceniasz, bo ja zabieram się niedługo za pierwszy tom :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wielką nadzieje, że Ci się spodoba :) ~Inna

      Usuń
  12. Tak jak wspominałam, seria mi się nie podobała, więc pewnie nie przeczytam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadam, ale nie czytałam ;)
    Jednak cieszę się bardzo, że Tobie się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książek nie przeczytam, chociaż miałam w planach :( Niestety coś mnie pokusiło i obejrzałam film, a nie lubię czytać po zobaczeniu ekranizacji :( Jednak słyszałam, że seria jest bardzo dobra. Filmy też dają radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak seria jest świetna, film też fajny, ale książka jak to zwykle bywa jest lepsza :) ~Inna

      Usuń
  15. Planowałam to przeczytać na tych wakacjach, ale coś mi nie wychodzi...: )

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam serię Niezgodna, jednak nie spodobała mi się ona aż tak bardzo, dlatego po Cztery chyba nie sięgnę. Może kiedyś ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podobała mi się ta część z tego względu ze mogliśmy bliżej poznać Tobiasa i nie było denerwujacych zachowań Tris
    Pozdrawiam i zapraszam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. 31 yr old Programmer Analyst II Perry Brosh, hailing from Woodstock enjoys watching movies like My Father the Hero and Kayaking. Took a trip to Durham Castle and Cathedral and drives a T100 Xtra. kliknij, aby przesledzic

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)