17.11.2015

Book Touru „Program. Plaga samobójców”


Hej! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki, którą przeczytałam dzięki Book Touru „Program. Plaga samobójców”. Organizatorami są Wydawnictwo Feeria Young oraz Natalia z bloga Książkowe Kocha, Nie Kocha (jedyny patron blogowy książki!) . Bardzo dziękuje za możliwość udziału w Book Tour i zapraszam na recenzję.


Autor : Suzanne Young
Tytuł: Plaga samobójców
Liczba stron : 456
Cykl: Program
Tłumaczy:Andrzej Goździkowski
Ocena 10/10 

"- Dręczą mnie złe myśli - powiedziałam.
- Więc przestań myśleć."

Sloane żyje w czasach kiedy smutek, przygnębienie i myśli samobójcze rozprzestrzeniają się jak grypa czy przeziębienie. Może ona zostać nimi zarażona w każdej chwili. Dlatego powstał Program, z którym nikt nie chce mieć do czynienia. Osoby poniżej osiemnastego roku życia i zarażone depresją zostają wysyłane na leczenie, które ma im pomóc, ale to nie jest normalna terapia. Aby zapobiec samobójstwu zabierają im wspomnienia,przeszłość i wszystko to co kochają, w zamian dają "perfekcyjne" życie, którego tak naprawdę nigdy nie było. 

Sloane z całych siła stara się być silna, nie pokazywać przygnębienia, ani żadnych innych oznak przez, które mogłaby trafić do Programu. Dziewczyna zawsze może liczyć na swojego chłopka Jamesa oraz przyjaciela Millera. Niestety sprawy zaczynają się komplikować kiedy z leczenia wraca ich dawna, bliska przyjaciółka Lacey, która nie pamięta nic. Miller (Miller i Lacey byli parą) jest załamany i nie wie jak dalej żyć. Przyjacielel chłopaka starają się jak mogą, ale ten nie wytrzymuje i popełnia samobójstwo. To sprawia, że James mimo obietnic składanych Sloane chce się poddać. Dziewczynie nie udaje się ochronić go przed Programem co sprawia, że sama zaczyna chorować. Jak potoczą się ich losy? Czy uda im się wygrać walkę o szczęście? Jak wygląda leczenie? Wszystkiego dowiecie się podczas czytania książki!

Są takie lektury, które wylatują mi z głowy od razu po ich skończeniu, ale są również takie, które od samego początku sprawiają, że potrafię myśleć tylko o tym co dzieje się w książce. "Plaga samobójców" zdecydowanie należy do tej drugiej grupy! Autorka totalnie rozkochała mnie w swoim dziele. Podoba mi się w nim wszystko, począwszy od świetnej fabuły, poprzez cudownych bohaterów, kończąc na tym, że wszystko jest bardzo dopracowane! 

Mimo, że to co będzie działo się w przyszłości jest wciąż dla wszystkich zagadką wielu pisarzy postanawia podzielić się z czytelnikami swoim pomysłem. Myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że przyszłość jest tematem szerokim i głębokim jak rzeka. Mimo to niestety często można spotkać się z tym, że autorzy "inspirują" się czyimś pomysłem czy po prostu go zrzynają, tutaj się z tym na szczęście nie spotkałam! Autorka stworzyła coś z czym nigdy wcześniej nie miałam do czynienia, co jest wielkim plusem. Widać, że miała ona dobry pomysł na fabułę i świetnie go wykorzystała. 

Nie byłabym sobą gdybym nie wspomniała o tym, że James totalnie podbił moje serce! Jest to jeden z tych bohaterów, którzy od pierwszych stron trafiają do mojego serduszka na półeczkę "książkowy mąż". Sloane również polubiła, czasem jej zachowanie mnie dziwiło i przyznam szczerze, że miałam ochoty wykrzyczeć jej w twarz "Co ty robisz?! Nie widzisz, że oni tobą manipulują?!" oraz inne takie, ale w końcu bidulka była przez dłuższy czas na prochach. Jej myślenie nie było do końca jej, więc dałam sobie spokój i kibicowałam jej żeby w końcu się u niej poukładało. 

Miłość Jamesa i Sloane jest jedną z tych, której z całych sił kibicowałam. Podczas czytania pierwszych rozdziałów miałam wrażenie, że są oni dla siebie stworzeni, idealna para. Moje serduszko niestety w pewnym momencie pękło (czy zostało poskładane napisać nie mogę bo byłby to za duży spoiler!), ale mimo to z każdą kolejną stroną coraz mocniej trzymałam za nich kciuki. 


Książka jest naprawdę świetna! Bardzo gorąco ją wam polecam. Mimo tego, że ma ona trochę ponad 400 stron to czyta się ją szybciutko i przyjemnie. Fabuła jest genialna, autorka miała mroczną, ale naprawdę dobrą wizję. Bardzo, bardzo polecam tą pozycje. Po jej skończeniu miałam kaca książkowego, który nie chciał mnie opuścić przez kilka dobry dni. Mam wielką nadzieję, że kolejna cześć będzie u nas wydana jak najszybciej. Nie mogę się jej już doczekać, a wam polecam zapoznać się z pierwszą częścią!



Link do Book Tour

Link do strony wydawnictwa Feeria Young  
Książka bierze udział w wyzwaniu:
Piosenka na dziś:

Co sądzicie o książce? Może ktoś z Was bierze udział w Book Tour albo ma zamiar ją przeczytać? Piszcie w komentarzach! Mam nadzieję, że recenzja się podoba :)


Do posta~ Nataliaaa


18 komentarzy:

  1. Też biorę udział i z tego co widzę to Plaga samobójców powinna do mnie niedługo przyjść! Nareszcie :D
    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O no to super! Czekam w takim razie na Twoją recenzję :)~ Nataliaaa

      Usuń
  2. Mam tą książkę na półce i mam nadzieję,że niedługo uda mi się zacząć ją czytać :)
    Pozdrawiam, Julka
    karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o tej książce dość dobre recenzje. Pewnie kiedyś ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna ta akcja :) Książkę już mam więc niebawem przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i czekam na recenzję! :)~ Nataliaaa

      Usuń
  5. Nie jest to mój ulubiony gatunek literacki, ale skoro tak bardzo zachwalasz, to być może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję, bo książka jest naprawdę świetna! :)~ Nataliaaa

      Usuń
  6. Mam książkę w planach już odkąd zobaczyłam ją w zapowiedziach, ale nie wiem kiedy się za nią zabiorę, mam nadzieję, że też mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poluję na tę książkę już od bardzo długiego czasu, jej fabuła wydaje się być naprawdę świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem w trakcie czytania, już mnie czaruje i mam nadzieję, że to się nie zmieni ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję i czekam na Twoją recenzje! :)~ Nataliaaa

      Usuń
  9. Mam tę książkę w planach i mam nadzieję, że mi się spodoba :)
    Świetna recenzja!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. NIe czuję chęci na tą książkę... Po prostu nie ciekawi mnie jej opis :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł na książkę bardzo mnie zaciekawił (w końcu przedstawienie samobójstwa jako choroby to nowość), więc prędzej czy później na pewno ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak będzie to prędzej bo książka jest naprawdę warta przeczytania :)~ Nataliaaa

      Usuń
  12. Mimo, iż nie przepadam za literaturą młodzieżową, to dam tej książce szansę i przeczytam ją w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)